Paras Ystävä on muuttanut takaisin kotikaupunkiin. Tosi kivaa, vaikka se asuukin ehkä 15 kilometrin päässä, kadehdittavan lähellä keskustaa. Se muutti poikaystävänsä kanssa ihanaan pikku kaksioon, joka on sellaisessa herttasessa vanhassa kivitalossa. Tänään kävin ekan kerran kylässä niiden luonna ja sain taas valtavan parisuhde ahdistuksen. Siis ahdistuksen siitä, että mulla ei ole parisuhdetta. Ei mulla ole koskaan ollut, ei ainakaan sellaista ehjää ja hyvää. Muutama suhde on ollut, mutta eipä niitä oikein kunnon parisuhteiksi voisi kutsua kuin ehkä erittäin hyvällä tahdolla. Olen kirjoittanut PY:stä ennenkin, mutta se on ihminen, joka askarruttaa mua paljon. PY on mun paras ystävä, ehdottomasti, sitä ei voi kieltää. Silti jotain on pahasti pielessä. Olen kai vain niin hurjan kateellinen, että se todellakin estää mua olemasta kunnon ystävä. Olen kateellinen PY:n parisuhteesta, kodista, sisaruksista, joposta, siitä että PY on niin ihanan laiha (eikä sillä silti ole mitään syömishäiriötä), hiuksista, älystä, luonteesta. PY on varmasti ihanin ihminen jonka tunnen. Ja silti olen niin hirvittävän kateellinen! Se on ristiriitaista ja raastaa mua tosi pahasti. PY:llä on tasan ne samat paskat ala-aste ja yläaste kokemukset kuin mullakin. Erona on kai vain se, että PY loppujen lopuksi on huomattavasti vahvempi ihminen kuin minä, ja on esimerkiksi lukionkin jälkeen pystynyt hankkimaan hyviä kokemuksia, kuulumaan johonkin ja tuntenut olevansa hyvä ihminen. Se on jotain, mitä mä en ole koskaan eläessäni tuntenut. Aina jos tapaan PY:n ja mun toisen hyvän ystävän samaan aikaan, mulle tulee ihan kamala fiilis. Mulle tulee olo, että mä olen maailman tyhmin ihminen; ainakin ratkaisevasti idiootimpi kuin ne kaksi. En tajua milloin ystävyyssuhteistakin on tullut mulle näin ahdistava ja vaikea asia. Ystävyyden pitäisi olla iloinen ja mukava asia, ei ahdistava ja vaikea. Ystävien seurassa pitäisi tuntea itsensä ehjäksi ja vahvemmaksi, ei entistä surkeammaksi. Ystävyyden kuuluisi olla enemmän kuin osiensa summa. Mä ainakin tuon ystävyyssuhteisiin pelkkää miinusta.