Haluan olla laiha. Laihuus voisi olla mun tämän kesän tavoite, ja tietysti rusketus. En ole jaksanut lukea viimeiseen pääsykokeeseen kuin ihan vähän, sillä olen tänään miettinyt vain laihduttamista. Onneksi tiistain jälkeen voin täysipäiväisesti siirtyä ajattelemaan laihdutusta, kun ei ole mitään tärkeää häiritsemässä sitä. Aion kesällä käydä kolmessa kesätentissä, jos saan luettua kaikki kirjat. Sen lisäksi en tee mitään. Paitsi laihdutan.

Yritän ajatella itseäni heinäkuussa hoikkana, täydellisen ruskettuneena hihkumassa ilosta, kun postiluukusta tippuu yliopiston paksu kirje. Luultavasti heinäkuussa paksu olen ainoastaan minä. Kirjeet pysyy tänäkin vuonna ohuina läpysköinä. Ruskettunut voin toki heinäkuussa olla. Jos ei aurinko paista taivaalla, niin ainahan voin turvautua kylpyhuoneessa purkkiaurinkoon. Voi, kun laihduttamisessakin voisi vain turvautua purkkilaihdutukseen ja kilot karisisi.

En ole oksentanut maanantain jälkeen. Olen alkanut syömään kromia ja uskon sen vaikuttavan positiivisesti mun vointiini! On se ainakin vaikuttanut mun pohjattomaan makeanhimooni ja yllättävää kyllä, myös sipsinhimoon. Kunnon syömishäiriöisen tavoin myös mun aamiainen on purkkirivi keittiön pöydällä: masennuslääke, kilpirauhaslääke, antibiootti, monivitamiini, c-vitamiini, omega-3 kapselit, kalsiumit ja kromi. Myöskin litra vettä on välttämätön aamulla ja ainakin kupillinen kahvia. Jos kahvia ei ole aikaa juoda, korvaan sen kofeiinipillerillä.