Hammas on nyt sitten revitty irti. Ei sattunut lähellekään niin paljon kuin edellinen hampaan poisto. Tosin ei ihme, sillä tänään mulle selvisi, että edellisessä hampaan poistossa multa otettiin myös pala leukaluuta. Yksi reikä on, mutta muita vaurioita ei oksentelu ole kai aiheuttanut. Ei hammaslääkäri siitä ainakaan mitään maininnut. Eikä se reikäkään varmaan siitä ole tullut vaan siitä viisurista, jota ei oltu poistettu. Olen selvinnyt tästä vähällä.

Ihanaa aloittaa taas opiskelu loman jälkeen. Olen kyllä koko ajan tehnyt esseitä ja lukenut tenttiin, mutta suurin osa mun lomasta on kyllä mennyt ihan hukkaan. En ole tehnyt mitään. En mennyt edes ostamaan talvikenkiä, vaikka piti. Nyt jäädytän varpaitani tennareissa tai jossain muissa kylmissä kengissä ainakin seuraavat kaksi viikkoa. Ärsyttää tämä saamattomuus. En koskaan saa mitään aikaan. En vain ole pystynyt ratkaisemaan talvikenkäpulmaa vielä. Haluaisin sellaiset söpöt kengät, mokkaiset saappaat, joissa on vähän karvaa ja sellaiset pompulat. Mutta ei kai ole järkevää käyttää sellaisia loskakelillä? Joten pitäisi kai ostaa toisetkin kengät. Enkä vain pysty päättämään, kummat olisi järkevää ostaa ensin. Onneksi mulla on sentään talvitakki. Olisin ihan pulassa, jos mulla ei olisi sitäkään. Vuodenaikojen vaihtelussa on pahinta vaateongelmat. Inhoan sitä, kun sää muuttuu! Juuri kun on ehtinyt edelliseen tottua, tuleekin jo toinen vuodenaika. Piätisi kai muuttaa jonnekin, missä on vain minimaaliset vuodenajan vaihtelut. Siellä Skotlannissa tuskin näin on.