Olen juonut tänään varmaan viisi litraa vettä ja light limua, ja vieläkin on jano. On niin kuuma. Otin vähän aurinkoa ja luin samalla tenttiin. Ensimmäinen kirja on luettu, se helpoin tietysti ja vielä on kaksi luettavaa jäljellä ennen torstaita. Tiukalle menee, mutta kyllä mä ehdin. Mä vaikka selailen vain, jos en muuten. Tyhmää olisi maksaa kesäyliopistolle 35 euroa tentistä, jos sitä ei pääsisi edes läpi. PY soitteli, mutta olin epäsosiaalinen, enkä jaksanut lähteä ajamaan kaupunkiin. Oli liian kuuma istua autossa.

Olen vainhoharhainen. Tai en tiedä, onko vainoharhainen oikea sana, mutta en keksi muutakaan kuvaamaan käytöstäni. Luulen, että ihmiset katsovat minua. Hyvinä päivinä ajattelen ihmisten katsovan minua siksi, että olen niin kaunis ja huonoina siksi, että olen niin ruma tai että minussa on jotain outoa. Useimmiten siis jälkimmäinen vaihtoehto, mutta toisinaan ensimmäinenkin. Totuus kuitenkin on, ettei minua kukaan katso. Koskaan. Ja se jos mikä tekee kipeää. Olen järjettömän huomionkipeä. Haluan, että minut huomataan, että minua katsotaan, hyvällä tai pahalla. Silloin tunnen olevani olemassa. Olen tavallaan hyvinkin ujo, mutta haluan huutaa koko maailmalle: Huomatkaa minut! Parasta tietenkin olisi, että olisin niin huomiota herättävän kaunis ja älykäs, upea ihminen, että minut huomattaisiin, vaikka en itsestäni sen suurempaa meteliä pitäisikään. Toisinaan olen kuitenkin valmis vaikka seisomaan päälläni, että edes joku katsoisi minua.

Piti oikein mennä tarkistamaan tuo VR:n juttu kun Pauliinankin sai siitä jonkinmoisen kriisin aikaan. No ei kriisin, mutta pienen. Minulla on ikäkriisi. Ensimmäisen kerran se oli minulla 18-vuotiaana. Kun täytin 18, itkin. En todellakaan juhlinut täysi-ikäisyyttä, itkin sitä, että olin täysi-ikäinen. Olisin halunnut olla lapsi aina vain. Nykyään muistan usein olevani 21-vuotias. Tuntuu siltä, että vuodet vain vierii ohi, eikä elämäni mene millään tavalla eteenpäin.
Kuitenkin, reilikortti siis todellakin on ihan kaikille, mutta 26-vuotiaana siitä joutuu jo maksamaan enemmän! Törkeää. Voisi yhtä hyvin olla saman hintainen kaikille.

Väsyttää, on liian kuuma ja hirveä jano. Tuskaa.